banner ad

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΙΖΟΥΝ

December 11, 2011 | By | Reply More

ΤΡΟΦΕΣ ΠΟΥ ΑΔΥΝΑΤΙΖΟΥΝ

Χριστούγενα και δίαιτα δεν πηγαίνουν. Δεν θα ήθελα να σας χαλάσω την εορταστική διάθεση με αναφορές σε προγράμματα διατροφής – έστω και ήπια – διότι γιορτές είναι και τα ωραία γεύματα, οι διαφορετικές γεύσεις,οι απρόβλεπτες βραδιές με φίλους,το λίγο πάρα πάνω ποτό και τα υπέροχα χριστουγενιάτικα γλυκίσματα.

Αντίθετα θα ήθελα να σας φτιάξω το κέφι, εμπλουτίζοντας τις διατροφικές σας γνώσεις σχετικά με κάποιες τροφές κλειδιά, που παρόλο που είναι πλούσιες σε θερμίδες έχουν την ικανότητα να επιδρούν θετικά στο μεταβολισμό.

Χαπια,καψουλες,χυμοι,αφεψηματα,σκονες,fat free, sugar free τροφες και μια σωρία προιόντων υποσχονται οτι αδυνατιζουν. Ακομη, βεβαια δεν εχει ανακαλυφθει το μαγικο ΚΑΤΙ που χωρις παρενεργειες θα μας αδυνατιζει. Ξέρετε ομως οτι υπαρχουν τροφες που μπορουν να μας αδυνατισουν βοηθωντας το μεταβολισμο η μειωνοντας τη πεινα?

 Οι σημαντικότερες από τις τροφές αυτές είναι οι εξής:

 Νιφαδες βρωμης(κουακερ):Η βρωμη δινει μακροχρονια αισθηση κορεσμου, γιατι μενει στο εντερο για μεγαλυτερο χρονικο διαστημα. Επισης επιβραδυνει την αποδεσμευση της γλυκοζης στο αιμα.

 Φακες: Ειναι πολυ χορταστικες διοτι εχουν μεγαλη περιεκτικοτητα σε φυτικες ινες και πρωτεινες, παιρνουν πολυ χρονο να περασουν απο τη διαδικασια της πεψης και εχουν χαμηλο γλυκαιμικο δεικτη.

 Αυγα: Περιεχουν αρκετες πρωτεινες. Ερευνες εχουν δειξει οτι οι πρωτεινες ελεγχουν τα επιπεδα σακχαρου στο αιμα,μειωνοντας την επιθυμια για γλυκα.

 Φασολια (ειδικα τα μαυροματικα): Η καταναλωση τους διεγειρει την εκκριση της πεπτικης ορμονης χολεκιστοκινινη η οποια δρα ως φυσικο κατασταλτικο της ορεξης.

 Σαλατα (ειδικα η πρασινη): Η καταναλωση σαλατας στην αρχη του γευματος μειωνει την καταναλωση των πιατων που ακολουθουν στο 20%. Επισης ειναι πλουσια σε αντιοξειδωτικα και βιταμινες.

 Αχλαδια και μηλα: Τα αχλαδια περιεχουν περισσοτερες φυτικες ινες απο τα μηλα και δημιουργουν κορεσμο, οσο για τα μηλα περιεχουν πηκτινη η οποια μειωνει τα επιπεδα σακχαρου στο αιμα.

 Ελαιολαδο: Ειναι ενισχυτικο του μεταβολισμου, ειδικα σε γυναικες σε εμμηνοπαυση, οταν καταναλωνεται ωμο χωρις ζωικα λιπη.

 Εσπεριδοειδη (πορτοκαλια, γκρειπφρουτ, λεμονια): Περιεχουν ουσιες οι οποιες μειωνουν τα επιπεδα ινσουλινης ,βοηθωντας το σωμα να μετατρεψει τις θερμιδες σε ενεργεια. Προτιμοτερο να καταναλωνονται ολοκληρα και οχι ως χυμος.

 Φυστικια Βραζιλιας: Ειναι η πλεον περιεχτικη σε σεληνιο τροφη,το οποιο ειναι απαραιτητο στην καλη λειτουργια του θυρεοειδους δηλαδη στις σωστες καυσεις.

 Κοκκινη καυτερη πιπερια: Περιεχει ενα συστατικο(καψακαινη),που μειωνει το αισθημα της πεινας. Μια κοκκινη καυτερη πιπερια στη σαλατα σας σας κανει να τρωτε λιγοτερο.

 Κανελα: Η καταναλωση κανελας μετα το γευμα εξισορροπει την εκκριση ινσουλινης και μειωνει το αισθημα της πεινας.

 Σολωμος: Περιεχει πρωτεινες καιυγιεινα λιπαρα οξεα, που τον καθιστουν υγειινη και χορταστικη τροφη.

 Τοφου: Ειναι το τυρι της σογιας. Το τοφου περιεχει κατ εξοχην πρωτεινες που μειωνουν την ορεξη.

 Σελινο: Ειναι διουριτικο και βοηθαει στο αδυνατισμα. Μπορειτε να το χρησιμοποιειτε σε σουπες, σαλατες και βραστα λαχανικα.

Σας εύχομαι καλά Χριστούγεννα.

ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΠΡΟΥΜΗ ΜΙΝΩΤΟΥ

Βιοχημικός – Διατροφολόγος

Εξειδ. στο Μεταβολισμό

Παν/μιο Paris VII

Νέα Σμύρνη 210 – 9355505

 

PrintFriendly and PDF

Tags:

Category: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΠΡΟΥΜΗ-ΜΙΝΩΤΟΥ

About the Author ()

Leave a Reply