banner ad

ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΜΑΧΑΤΜΑ;;;

. March 28, 2013 . 0 Comments

Gandhi-Jayanthi-Wallpapers_Mahatma-Gandhi-Jayanti-wallapers-2Σύμφωνα με το μεγάλο Ινδό ηγέτη, Μαχάτμα Γκάντι τα παρακάτω συνιστούν τα 7 αμαρτήματα της κοινωνίας. Στην κοινωνία που αυτός οραματίστηκε οι άνθρωποι δεν πρέπει να έχουν:

1.    Πλούτο χωρίς μόχθο

-Μα τι λέει ο σοφός; Πώς θα αποκτήσω εγώ τις Hermes μου; Πώς θα αναρριχηθώ στα ‘ανώτατα’ κοινωνικά στρώματα χωρίς πλούτο; Και πόσο πια να μοχθήσω για κάτι που μπορώ να αποκτήσω απλά απλώνοντας το χέρι στου διπλανού την τσέπη; Ας ήταν έξυπνος να το προβλέψει και να το προλάβει. Κι αφού είναι τόσο εύκολο να αρπάξω τη μιζούλα από τους ενδιαφερόμενους, το φακελάκι απ’ τον δύστυχο και το ‘δωράκι’ από τον απελπισμένο, γιατί να περιμένω στην ουρά;

2. Απόλαυση χωρίς συναίσθημα

Άλλο πάλι και τούτο! Τι να το κάνω το συναίσθημα όταν κάνω μπάνιο στην πισίνα μου, που έχτισα με εκείνη την φοροδιαφυγούλα μου; Ή όταν απολαμβάνω τον ήχο της μηχανής του τζιπ μου, νούμερο 3, τι άλλο συναίσθημα να έχω πλην της υπεροχής, έναντι του γείτονα που έχει να αλλάξει αυτοκίνητο 12 χρόνια;

3. Εμπόριο χωρίς ήθος

-Μα τι λέμε τώρα; Την εποχή που χαρακτηρίζεται από την εύνοια της προς τους εμπόρους και τους κεφαλαιοκράτες, οι οποίοι και διαφεντεύουν και κυβερνούν λαούς και κόσμους, εμείς να απαιτήσουμε ήθος; Θα χαλάσουμε τη σούπα!

4. Γνώση χωρίς χαρακτήρα

-Έχοντας μια ιδιαίτερη αδυναμία στη γνώση και σε ό,τι αυτή φέρνει μαζί της (ανθρωπιά, ανοιχτό μυαλό, συγγνώμη, κατανόηση, αυτοέλεγχο και ψυχική γαλήνη), θα συμφωνήσω, γιατί, ούτως ή άλλως, χωρίς χαρακτήρα δεν έχεις γνώση.

5. Επιστήμη χωρίς ανθρωπιά

-Και εδώ νομίζω ότι θα συμφωνήσω. Αν, βέβαια, μιλάμε για Επιστήμη και Επιστήμονες (τα κεφαλαία δεν είναι τυχαία). Η επιστήμη σε οδηγεί στη βαθιά και ουσιαστική σοφία και, κατά συνέπεια, στο δρόμο της ανθρωπιάς. Αν, φυσικά, δεν την χρησιμοποιείς σαν μέσο για να γεμίζεις αισχρά τις τσεπούλες σου!

6. Λατρεία χωρίς θυσία

-Λίγο ρομαντικό μου κάνει αυτό. Παραπέμπει σε άλλες εποχές. Σήμερα, Μαχάτμα μου, μόνο το χρήμα λατρεύεται και στο όνομα του, αυτοί που το κυνηγούν, θυσιάζουν τους άλλους. Έτσι, παίζει.

7. Πολιτική χωρίς αρχές

-Ουυυ! Εδώ κι αν κάνει φάουλ ο ιδεολόγος! Πρέσβευε –και έπραττε έτσι-  ότι ‘δεν μπορείς να διεκδικείς και να μιλάς εξ ονόματος του λαού αν δεν είσαι ένας από τους πολλούς’. Τς, τς, τς! Μα είναι δυνατόν να έχουμε ‘ηγέτες’ λιτούς και ταπεινούς; ‘Ηγέτες’ που βάζουν πάνω απ’ όλα το καλό της πλέμπας; ‘Ηγέτες’ που θα είναι σαν εμάς και θα λειτουργούν σαν εμάς; Απαπα! Τι, αρχές και κουραφέξαλα; Αν οι πολιτικοί μας και η πολιτική τους είχαν αρχές, τιμιότητα και ευθύτητα θα ήμασταν ακόμη κάτω απ’ τον Οθωμανό. Καλέ, δεν θυμόσαστε πριν λίγο καιρό που το πλήθος αλάλαζε: ‘Νάτος ο πρωθυπουργός’, για εκείνον –πώς τον λένε, πώς τον λένε; Να εδώ το ‘χω το όνομα του, αλλά μου διαφεύγει-, που μας πήγε πάτο και μας το ‘στριψε και το μαχαίρι; ‘Για το καλό μας’, θα μου ανταπαντήσει ο Μηλιώκας! Ενώ ο Μαχάτμα, με τον ασκητικό του βίο, τα οράματα του, ο υπερασπιστής της παθητικής αντίστασης και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ο Άνθρωπος με Αρχές, είδατε πώς κατέληξε.

Τελικά, μάλλον είναι ευτύχημα γι αυτόν τον πεφωτισμένο άνθρωπο και φιλόσοφο του ‘μη βία’, το ότι έφυγε νωρίς –όπως θα έλεγε και ο τρυφερότατος, ευαίσθητος Χρόνης Μίσιος. Έφυγε με βία, πριν προλάβουν να καταρρακωθούν παντελώς οι ελπίδες του για ένα μέλλον όπως το οραματιζόταν. Η ρήση του, όμως: «Θεωρούμε αυτές τις αλήθειες αυταπόδεικτες: ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν δημιουργηθεί ίσοι.» ή εκείνο το άλλο: «Σταματήστε να συνεργάζεστε με τον κατακτητή», θα αποκτήσουν πάλι το νόημα τους και σ’ αυτό θα συμβάλουν οι σημερινοί νέοι.

Print Friendly, PDF & Email

Tags:

Category: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *