banner ad

Ο ΑΛΕΞ ΠΑΝΑΓΗ ΣΤΟ PRECIOUSLIFE.GR: ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΥ ΣΤΗΝ ΓΙΟΥΡΟΒΙΖΙΟΝ ΜΕ ΛΙΓΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΔΙΑΚΡΙΣΗ

. May 2, 2011 . 0 Comments

Ο Άλεξ Παναγή είναι παλιός γνώριμος στον διαγωνισμό της Γιουροβίζιον. Πρώτη του συμμετοχή στα φωνητικά της κυπριακής συμμετοχής το 1989, συνθέτης και τραγουδιστής της συμμετοχής της Κύπρου το 1995 με τίτλο «Στη φωτιά» αποσπώντας εξαιρετικά σχόλια για την ερμηνεία του. Συμμετείχε σε προκριματικούς της Κύπρου αλλά και στα φωνητικά με την νικήτρια Έλενα Παπαρίζου το 2005 στο Κίεβο και το Σάκη Ρούβα το 2009 στη Μόσχα. Πολυτάλαντος, αεικίνητος, παιδί μουσικής οικογένειας από την Κύπρο άνοιξε νωρίς τα φτέρα του και με αποσκευές τις σπουδές του στο the Berklee College of Music στη Βοστώνη, κατάφερε να συνεργαστεί με καταξιωμένους καλλιτέχνες στην Αμερική όπως οι Gary Burton, Peter Erskine, The Manhattan Transfer, The New York Voices Vocal Jazz και Billy Joel αλλά και με αρκετούς καλλιτέχνες της ελληνικής μουσικής σκηνής. Απλός και εύχαρης πάντα με όλους και συνάμα  χαρακτήρας χαμηλών τόνων  αποτελεί την ήρεμη δύναμη στην ελληνική μουσική πραγματικότητα.

Άλεξ, ο διαγωνισμός της Γιουροβίζιον στο Ντύσελντοφ της Γερμανίας πλησιάζει και εσύ είσαι παλαιός γνώριμος στον διαγωνισμός αφού έχεις λάβει μέρος αρκετές φορές για την Ελλάδα και την Κύπρο. Ποια είναι η δική σου αίσθηση για τις φετινές συμμετοχές;

Κύπρος και Ελλάδα φέτος φαίνεται να διαγωνίζονται με λιγότερες πιθανότητες για διάκριση. Και οι δύο αποστολές υποφέρουν οικονομικά (ιδιαίτερα φέτος η Ελλάδα) και, εκτός απροόπτου, πιστεύω ότι δε θα έχουμε ιδιαίτερες διακρίσεις για τα αξιοπρεπή Ελληνόφωνα τραγούδια μας που ταξιδεύουν στην Ευρώπη.

Ειδικότερα για τις συμμετοχές της Κύπρου και της Ελλάδας; Φέτος και οι δύο χώρες επέλεξαν τραγούδια σε πιο ελληνικούς ήχους και ακούσματα. Θεωρείς πως αυτή η μουσική συνταγή θα έχει απήχηση την στιγμή π.χ. τα στοιχήματα για την Ελλάδα δεν την ανεβάζουν ψηλά στον βαθμολογικό πίνακα;

Είναι αλήθεια πως τα τελευταία χρόνια υπάρχει ένα εμπορικό – χορευτικό ρεύμα που βάζει τα πιο ethnic και κάπως «ιδιαίτερα» τραγούδια εκτός της λίστας των φαβορί στα προγνωστικά. Η τελική κατάταξη συνήθως είναι αρκετά διαφορετική. Πιστεύω στα «ιδιαίτερα» τραγούδια μας, και αν μη τι άλλο, θα έχουμε σίγουρα μια αξιοπρεπή παρουσία στο Dusseldorf. Και θυμίζω πως τα στοιχήματα συνήθως πέφτουν έξω, αν και το τραγούδι της Γαλλίας που είναι κι αυτό ξεχωριστό με το δικό του τρόπο φιγουράρει πρώτο στα στοιχήματα και ελπίζω να κερδίσει για πολλούς λόγους.

Αποτελείς το στήριγμα και τον μουσικό επιμελητή για τους Τριημητόνιο. Φέτος δεν κατάφεραν να πάρουν το διαβατήριο για το διαγωνισμό. Πιστεύεις πως θα πρέπει να επαναλάβουν το εγχείρημα αυτό; Ποιά ήταν η αίσθηση σου για την την φετινή διοργάνωση της ΕΡΤ; Πιστεύεις πως παρουσιάστηκαν τα τραγούδια με τον καλύτερο δυνατο τρόπο;

‘Ημασταν πολύ κοντά φέτος. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΡΤ βγήκαμε δεύτεροι (πρώτοι στην επιτροπή, τρίτοι στην ψήφο του κόσμου). Δουλεύουμε σαν ομάδα με τα παιδιά. Εάν προκύψει ένα καλό τραγούδι, μια ενδιαφέρουσα πρόταση και συμφωνούμε όλοι να προχωρήσουμε, θα ήταν πολύ πιθανό να μας δείτε να διεκδικούμε πάλι το εισητήριο για την Ευρώπη. Η φετεινή διοργάνωση ήταν όντως πολύ στριμωγμένη οικονομικά και είχε μια φιλοσοφία αφαιρετικότητας η οποία ενδεχομένως να μην εξυπηρετούσε τις απαιτήσεις των ποπ-ροκ τραγουδιών που διαγωνιζόντουσαν. Το προσωπικό όμως που δούλεψε για τη βραδιά του τελικού έδωσε τον καλύτερο του εαυτό και ανεξαρτήτως του όποιου τελικού οπτικού αποτελέσματος, όλοι οι συμμετέχοντες απολαύσαμε την πολύτιμη αυτή εμπειρία. Προσωπικά όμως, έχω ζήσει πολύ μεγαλύτερες και σοβαρές παραγωγές από την ΕΡΤ.

 Αρκετός λόγος γίνεται στην Ελλάδα αν θα πρέπει να αποσυρθούμε από τον διαγωνισμό αυτό, διότι δεν έχει τίποτα ουσιαστικό να μας προσφέρει, αντιθέτως ξοδεύουμε περισσότερα απ’ ότι κερδίζουμε για ένα «πανηγυράκι».Με την εμπειρία σας τι πιστεύετε; Ισχύει πως δεν έχει τίποτα ουσιαστικό να μας προσφέρει η Γιουροβίζιον;

Κατ’ αρχήν, η Eurovision φέρνει περισσότερα έσοδα παρά έξοδα. Αυτό είναι καταγεγραμμένο και πιστοποιημένο. Πέραν απ’ αυτό, πιστεύω πως η συμμετοχή σε ένα τόσο σημαντικό Ευρωπαϊκό γεγονός είναι απαραίτητη για μια μικρή χώρα που, εκτός από τουρισμό, δεν έχει κάτι άλλο σημαντικό να εξάγει. Η Ελλάδα κατακτώντας τόσο ψηλές θέσεις στη Eurovision τα τελευταία χρόνια κατάφερε να πρωταγωνιστήσει και να κάνει τα βλέμματα όλων των ευρωπαίων τηλεθεατών να στραφούνε προς αυτήν. Άσε που είναι και μια σπάνια ευκαιρία για νέους (και μη) Έλληνες καλλιτέχνες να προβάλουν τη δουλειά τους και το ταλέντο τους στο εξωτερικό. Θα ήταν καταστροφικό από όλες τις απόψεις αν σταματούσε να συμμετέχει η χώρα μας στη Eurovision.

Έχεις δουλέψει σε τηλεοπτικά προγράμματα, τα γνωστά talent shows για υποψήφιους τραγουδιστές τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο. Πιστεύεις πως στις μέρες μας αυτός ο τρόπος μπορεί να προσφέρει σε νέους ανθρώπους όχι μόνο την ευκαιρία για πρόσκαιρη προβολή αλλά μια ουσιαστική καριέρα; Κυρίως στις μέρες μας που με την οικονομική κρίση οι δισκογραφικές εταιρίες είναι ιδιαίτερα φειδωλές στο να βγάζουν δίσκους;

Τα talent shows έχουν φτάσει στον απόλυτο κορεσμό, αντικατοπτρίζοντας την κατάσταση στη μουσική βιομηχανία. Η αγορά υποφέρει, οι δίσκοι δεν πουλάνε, τα μαγαζιά κλείνουν ή δουλεύουν για πολύ μικρές σεζόν, μόνο Παρασκευοσάββατα. Από την άλλη για ένα νέο καλλιτέχνη, που αντιμετωπίζει τις δυσκολίες αυτές, δεν παραμένουν και πολλοί άλλοι τρόποι για να προβάλει ή να διαφημήσει το ταλέντο του. Και μην ξεχνάμε ότι η TV έχει φοβερή δύναμη. Όμως, έχοντας ζήσει από κοντά το νέο κύμα αυτών των εκπομπών, έχω δει ότι κανένας δεν ενδιαφέρεται να βοηθήσει τα παιδιά αυτά. Κυρίως, αφού δεν μπορούν σ’αυτούς που υποτίθεται πως θα τα μανατζάρουν να αποφέρουν μεγάλα ποσά, ή θα τα βοηθήσουν να υπογράψουν στις δισκογραφικές τους εταιρίες οι οποίες αργοπεθαίνουν. Τα παιδιά εκμεταλλεύονται τη δημοσιότητα αν είναι έξυπνα, αλλά και οι εταιρίες παραγωγής εκμεταλλεύονται με τη σειρά τους τα παιδιά για να κάνουν νούμερα, όσο διαρκεί η εκπομπή. Και πέρα απ’ όλα αυτά, έχεις να αντιμετωπίσεις και τα μεγάλα ραδιόφωνα της Αθήνας που, εξυπηρετώντας τα δικά τους συμφέροντα, σου βάζουν μπροστά το φρουρό «δράκο», το λεγόμενο playlist, που αποφασίζει αν παίζεις ή όχι, δηλαδή αν ζεις ή αν πεθαίνεις. Το θεωρώ τραγικό και καταστροφικό στην ανάπτυξη και εξέλιξη της μουσικής. Οπότε το να κερδίσεις ένα talent show σήμερα δε σημαίνει απολύτως τίποτα στον «πραγματικό κόσμο». Με το που κλείνουν τα φώτα του show, τελειώνει και το παραμύθι.

Άμεσα επαγγελματικά σου σχέδια;

Αυτή τη στιγμή ασχολούμαι με τη συνέχεια της καριέρας των Τριημιτόνιο και με κάποια άλλα νέα παιδιά. Έργο με πολλές δυσκολίες, οικονομικές και καλλιτεχνικές. Ταυτόχρονα γράφω τη μουσική και το σενάριο μιας δικής μου ροκ όπερας που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2012. Επίσης, με την καλή μου φίλη Κατερίνα Χριστοφίδου, γράφουμε μια κωμική τηλεοπτική σειρά που θα προσπαθήσουμε να πλασάρουμε την επόμενη τηλεοπτική σεζόν. Το καλοκαίρι κάνω κάποια γυρίσματα για μια φιλανθρωπική εκπομπή στην Κύπρο η οποία θα προβληθεί το ερχόμενο Φθινόπωρο. Παράλληλα δουλεύω σαν φωνητικός παραγωγός και vocal coach σε αγγλόφωνες παραγωγές του εξωτερικού. Γενικά προσπαθώ να καταπιάνομαι με νέες προκλήσεις που εξιτάρουν τη φαντασία και το ταλέντο μου.

Καλή επιτυχία Αλέξ σ’ ότι κι αν κάνεις.

Ευχαριστώ πολύ.

 

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *