banner ad

ΓΚΛΟΡΙΑ: ΔΟΞΑ ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ

. October 21, 2013 . 0 Comments

431869926_640Πολύ ενδιαφέρουσα Χιλιανή ταινία του Σεμπαστιάν Λέλιο,  με μια εκπληκτική Παουλίνα Γκαρσία, στον κεντρικό ρόλο της Γλόρια, η οποία υποδύεται με αφοπλιστική απλότητα την σημερινή χωρισμένη, ανεξάρτητη, δυναμική γυναίκα, που εξηνταρίζει, βαδίζοντας σταθερά στα πόδια της, αλλά, συγχρόνως, αναζητώντας μια τρυφερή ανθρώπινη σχέση.

Η Γκλόρια είναι μια εργαζόμενη γυναίκα, η οποία γεμίζει το κενό που έχει αφήσει ο χωρισμός της και η απουσία των, μεγάλων πια, παιδιών της από το σπίτι, με διάφορες δραστηριότητες. Είναι μια  ώριμη, δυνατή και απελευθερωμένη γυναίκα, που ερωτοτροπεί, τραγουδάει, χορεύει, αγαπάει τη ζωή, αναζητάει το πάθος, συμβιώνει αρμονικά με την ηλικία της και αποτινάσσει με κάθε τρόπο τη σκόνη της μίζερης μοναξιάς από πάνω της. Ψάχνει αιτίες για να χαμογελάσει και προσπαθεί να ισορροπεί μέσα της  ό,τι  της δημιουργεί θλίψη. Η μόνη στιγμή που το συναίσθημά της βγαίνει σαν ανεξέλεγκτος, ασυγκράτητος λυγμός είναι όταν αποχωρίζεται την κόρη της στο αεροδρόμιο.

Το έργο ξεκινάει με ένα πάρτι μεσηλίκων, που χορεύουν ξορκίζοντας το χρόνο που περνάει και τη μοναξιά τους. Κι αμέσως ο θεατής μπαίνει σε μια τρυφερή ατμόσφαιρα με την αίσθηση ότι η ζωή, η ερωτοτροπία και η ζωντάνια δεν τελειώνουν ποτέ, αν αρνηθείς την παραίτηση. Εκεί η Γκλόρια θα συναντήσει τον Ροδόλφο, χωρισμένο 65αρη αλλά απόλυτα και αρρωστημένα εξαρτημένο από την πρώην γυναίκα του και τις εκτός πραγματικότητας κόρες του, οι οποίες τον καταδυναστεύουν, απομυζώντας του, εκτός από χρήμα και χρόνο και την ζωή του ολόκληρη. Ο Ροδόλφο – Σέρχιο Ερνάντεζ, μια πολύ καλή ερμηνεία – αδυνατεί να αποτινάξει όλη αυτή την πίεση και να απολαύσει τη ζωή πλάι στην Γκλόρια. Φοβάται να ακολουθήσει τους αισιόδοξους δρόμους της ζωής που του γνωρίζει η Γκλόρια. Απολαμβάνει τις στιγμές κοντά της αλλά κουβαλάει τις τύψεις που του έχει επιβάλει η, μέχρι τότε, λειψή και ανάπηρη ζωή του.

Η Γκλόρια θα προχωρήσει δυνατά και με αποφασιστικότητα, πατώντας πάνω στη χωματερή των συναισθημάτων που δημιουργείται από τη φτώχια του εσωτερικού κόσμου των δειλών απέναντι στη ζωή. Θα κάνει τα λάθη της, θα ταπεινώσει τον εαυτό της, θα πιάσει πάτο, αλλά θα λειτουργήσει σαν γυναίκα αποφασισμένη να συνεχίσει να υφίσταται σαν οντότητα ανεξάρτητη, συμβιώνοντας με τη ζωή σε όλες της τις εκφάνσεις. Σηκώνει το κεφάλι ψηλά, τραγουδάει και χορεύει το εκπληκτικό τραγούδι της Λόρα Μπράνιγκαν του ’80, «Gloria», στο κλείσιμο της ταινίας και με μια κίνηση των χεριών της πετάει πίσω της ό,τι την έχει πληγώσει.

Η ταινία δεν περιορίζεται μόνο στην κοινωνική διάσταση των διαπροσωπικών σχέσεων, αλλά πολύ έντεχνα και ευθαρσώς, κάνει αναφορές στην κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Χιλής. Τη βραδιά που η Γκλόρια είναι σε βαθιά κατάθλιψη από την συμπεριφορά του συντρόφου της και παραπαίει μέσα στα σκοτάδια του δωματίου της και της ψυχής της, ακούγονται απ’ έξω οι κατσαρόλες, τις οποίες χτυπούν οι κάτοικοι σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το καθεστώς της χώρας και βρίσκει το κουράγιο να βγει στο μπαλκόνι χτυπώντας την δική της κατσαρόλα, συμμετέχοντας στην αντίδραση. Άλλο κοινωνικό φαινόμενο που θίγεται είναι αυτό της μονογονεικής οικογένειας –ο γιος της, μεγαλώνει μόνος του το μωρό του. Επίσης παρουσιάζει την καινούρια κατάσταση πραγμάτων που έχει προκύψει από τις δομές της σημερινής, διευρυμένης οικογένειας: συνευρίσκεται στην οικογενειακή μάζωξη για τα γενέθλια του γιού της, με τον πρώην άντρα της και την νυν σύζυγο του, το γιο της με το μωρό, την κόρη της και τον νέο σύντροφό της.

Ένα πολύ αισιόδοξο έργο για την σημερινή τρίτη ηλικία –η ζωή δεν τελειώνει στα σαράντα, πια- με χιούμορ, μελαγχολία, συγκίνηση και μια καθημερινότητα που ο καθένας μας γνωρίζει καλά. Μια μελέτη της σημερινής ώριμης γυναίκας που δεν συμβιβάζεται και επιβάλει την προσωπική της ταυτότητα, χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις. Δεν διστάζει να τσαλακώσει την εικόνα της, τα συναισθήματα της και τις ελπίδες της για να ορίσει ξανά, καινούριες συντεταγμένες στην πορεία της. Μια Γκλόρια, μια δόξα, ένας ύμνος στη ζωή μέσα από την αστείρευτη δύναμη ψυχής της γυναίκας.

Print Friendly, PDF & Email

Tags:

Category: ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *