banner ad

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

. January 16, 2014 . 0 Comments

little-girl-in-school-uniform«Δεν προσαρμόστηκε καλά στην τάξη. Η ικανότητα μάθησης είναι φυσιολογική, αλλά η προσοχή και το ενδιαφέρον του υπολείπονται. Είναι αβέβαιο στις γραμματικές εφαρμογές, καθώς και στην αριθμητική. Δε δείχνει να έχει πετύχει ένα καλό επίπεδο συνεργασίας και σχέσεων με τους συμμαθητές του».
Τι να σημαίνουν, αλήθεια, οι παραπάνω φράσεις που έγραψε ο δάσκαλος στον έλεγχο του πρώτου τριμήνου της Α΄ Δημοτικού; Απλώς ένα πράγμα: ότι το παιδί δεν τα πάει καλά στο σχολείο!

ΠΟΙΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ

Οι λόγοι μπορεί να είναι πολλοί. Ας τους εξετάσουμε έναν έναν.

  • Η δυσκολία να προσαρμοστεί στο καινούργιο περιβάλλον. Είναι πιο συχνή στα παιδιά που δεν έχουν μια προηγούμενη εμπειρία νηπιαγωγείου ή παιδικού σταθμού.
  • Η συνέπεια μιας υπερβολικής έγνοιας εκ μέρους των γονιών.
  • Η συνέπεια ενός μικρού ενδιαφέροντος εκ μέρους των γονιών.

ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ…

Πώς πρέπει να το βοηθήσετε εσείς οι γονείς, για να είναι το αποτέλεσμα καλύτερο στη συνέχεια;

  • Το πρώτο που πρέπει να κάνετε είναι να μιλήσετε με το δάσκαλο και να ζητήσετε τη συμβουλή του. Μήπως το παιδί έχει ανάγκη από κάποιον να το βοηθήσει; Σε ποια μαθήματα δείχνει να είναι λιγότερο προικισμένο; Πού τα καταφέρνει καλύτερα;
  • Πρέπει να αποφεύγονται οι συνεχείς αποδοκιμασίες: δεν πρέπει να του δημιουργήσετε πρόβλημα εξαιτίας αυτής της πρώτης αποτυχίας.
  • Είναι πολύ χρήσιμο να επωφεληθείτε από τις ικανότητες που αποδεικνύει αυθόρμητα. Αν τα πάει άσχημα με τη γραμματική ή την αριθμητική, αλλά δείχνει κλίση στο σχέδιο, επαινέστε τα τοπία του, αγοράστε του βιβλία των οποίων οι ωραίες εικονογραφήσεις θα του δίνουν ερεθίσματα να αναπαραστήσει την πραγματικότητα ζωγραφίζοντάς τη με χρωματιστά μολύβια.
  • Φροντίστε να διαβάζει πού και πού μαζί με το συμμαθητή του, με τον οποίο δείχνει να τα πηγαίνει καλύτερα.
  • Αν δεν μπορείτε να το βοηθήσετε εσείς οι ίδιοι, μπορείτε να καταφύγετε στη βοήθεια ενός φοιτητή που, εκτός από το να μπορεί να διδάσκει, θα ξέρει και να επικοινωνεί με το παιδί και συναισθηματικά.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ…

Αν τα πράγματα εξακολουθήσουν, παρ’ όλα αυτά, να πηγαίνουν άσχημα και στη συνέχεια, είναι σημαντικό:

  • Να αποφεύγετε να του…χτυπάτε τα κακά αποτελέσματα. Να το φοβερίζετε με το ενδεχόμενο ότι θα μείνει στην ίδια τάξη, να το αναγκάζετε να κάνει τη μελέτη του υπό την πίεση μικροεκβιασμών.
  • Να αποφεύγετε να το συγκρίνετε με τον αδερφό του, τον ξάδερφό του ή το συμμαθητή του, που «είναι πιο καλοί μαθητές».
  • Να οργανώνετε πολύ καλά τη μέρα του. Να το προτρέψετε, για παράδειγμα, να επιλέξει μια αθλητική δραστηριότητα τα απογεύματα.
  • Να μιλάτε κάθε εβδομάδα με το δάσκαλό του. Το παιδί πρέπει να ξέρει ότι η μαμά και ο δάσκαλος είναι κοντά του και το εκτιμούν.
  • Να απευθυνθείτε σε έναν ψυχολόγο ή ένα Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής που θέτει στην υπηρεσία γονέων και παιδιών μια ομάδα από παιδοψυχολόγους, ψυχιάτρους, παιδαγωγούς και εκπαιδευτές. Συχνά ένα πρόσωπο ξένο προς την οικογένεια, αλλά αρμόδιο, μπορεί να καταλάβει αμέσως πού είναι το πρόβλημα και να το λύσει.

Πηγη: belife.gr

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΠΑΙΔΙ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *