banner ad

ΣΤΑΥΡΟΣ ΖΑΛΜΑΣ: “…Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΑΙΜΩΝ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ…”

. January 23, 2012 . 0 Comments

Ο ηθοποιός που τη δεκαετία του ’90 σαγήνευσε το γυναικείο κοινό, μιλά για την τηλεόραση και δηλώνει ειλικρινώς ότι θα πρωταγωνιστεί στη νέα καθημερινή σειρά «Είναι στιγμές» και για βιοποριστικούς λόγους. Θυμώνει με την Εurovision που τη θεωρεί πανηγυράκι, δηλώνει ότι είναι μοναχικός, αλλά όχι μόνος, υπερασπίζεται την Ελένη Μενεγάκη και υποστηρίζει «χίλιες φορές μια μέτρια μυθοπλασία από αηδίες που αποβλακώνουν τον κόσμο».

Επιστρέφετε στην τηλεόραση με μια καθημερινή σειρά. Σας έλειψε;

Η αλήθεια είναι πως ναι. Μου έλειψε και ως βιοποριστικό και ως δημιουργικό κομμάτι.

Το κατά πόσο υπάρχει δημιουργικότητα στην τηλεόραση αμφισβητείται από συναδέλφους σας.

Εγώ δεν είμαι της άποψης ότι η τηλεόραση είναι ο δαίμονας της ζωής μας. Ναι, πολλές φορές δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συγκυρίες για μεγάλη δημιουργία στην τηλεόραση, αλλά τηρουμένων των αναλογιών και λαμβάνοντας πάντα υπόψη τον σκοπό που έχει η τηλεόραση –που για μένα δεν είναι απλά ψυχαγωγικός, αλλά θα έπρεπε να περνά και ορισμένα νοήματα στη ζωή των ανθρώπων– νομίζω ότι επανειλημμένως έχει δείξει στιγμές δημιουργίας και θετικών περιόδων. Δεν μπορούμε να τα πετάξουμε όλα στον Καιάδα.

Η αποχή σας από την τηλεόραση οφείλεται στο ότι δεν γίνονται σειρές και όχι από επιλογή;

Ας μη γινόμαστε ανόητοι. Κανείς δεν επιλέγει να κάτσει σπίτι του και να μη δουλεύει. Κανένας. Εγώ έχω κάνει πολύ λογική χρήση της τηλεόρασης. Και σε σχέση με τις επιτυχίες μου, έχω κάνει το 1/3 των σίριαλ που θα μπορούσα να έχω κάνει. Ενα σίριαλ 40 επεισοδίων είναι 20 ταινίες και είναι πολύ εύκολο να εξαντληθείς και να γίνεις μαϊντανός. Κανείς όμως δεν επλέγει να εξαφανιστεί και να κάτσει σπίτι του. Και είναι και ανοησία στις σημερινές εποχές, όπου η ανεργία έχει φτάσει στο 50%, να λες ότι θα κάτσεις σπίτι σου να ξεκουραστείς. Είμαστε σπίτια μας γιατί δεν γίνονται παραγωγές. Από την άλλη μεριά ο κόσμος δεν σταματά ποτέ να αποζητά τη μυθοπλασία.

Αρα στην απόφασή σας να συμμετάσχετε στη σειρά, έπαιξε ρόλο και το βιοποριστικό κομμάτι;

Πάντα παίζει ρόλο. Αλλά θέλω να με πιστέψετε ότι αν αυτή η σειρά δεν ήταν αξιοπρεπής, δεν επρόκειτο να συμμετάσχω σε αυτήν. Αλλά πάντα παίζει ρόλο το βιοποριστικό κομμάτι. Ανέκαθεν για τους ηθοποιούς, η τηλεόραση ήταν ένας τρόπος για να βουλώνουν τρύπες.

Εχοντας ζήσει στην τηλεόραση παραγωγές όπως το «Αφρικα», που ήταν από τις πιο ακριβές σειρές, ήταν διαφορετικά τότε τα πράγματα;

Ηταν πιο δύσκολο τότε να κάνεις επιτυχία; Πάντα είναι δύσκολο να κάνεις επιτυχία. Αλλο, όμως, να σε παρακολουθεί ο κόσμος γιατί δεν έχει τίποτα άλλο να δει και άλλο να κάνεις πραγματική επιτυχία. Γιατί αυτή γράφεται στη συνείδηση και στις καρδιές των ανθρώπων. Που θα δουν μια δουλειά και θα τους μείνει για χρόνια. Υπήρχε ένας συναγωνισμός τότε, απέναντί μας είχαμε τα «Βαμμένα κόκκινα μαλλιά», αν θυμάμαι καλά, και ήταν άλλο το επίπεδο, άλλες οι εποχές και γι’ αυτό τώρα αναπολούμε τους παλιούς καλούς καιρούς…

Την τεράστια επιτυχία των ρόλων σας όπως στο «Αγγιγμα ψυχής» πως τις είχατε διαχειριστεί;

Μια σοκαριστική αλλαγή στη ζωή μου συνέβη την πρώτη φορά με το «Αφρικα». Από τη μία μέρα στην άλλη ήμουν πρωθυπουργός! εν μπορούσα να κυκλοφορήσω στον δρόμο. Οταν κανείς το εισπράττει για πρώτη φορά στη ζωή του είναι σοκαριστικό. Και εκεί εξαρτάται από την ιδιοσυγκρασία του, το πνευματικό του περιεχόμενο, την προσωπικότητά του το αν θα γίνει χαζός ή όχι. Γιατί σου δίνεται ξαφνικά τόση εξουσία, που αν δεν έχεις την εμπειρία, δεν μπορείς να το διαχειριστείς. Είναι δύσκολο. Αισθάνθηκα στην αρχή πράγματι να κινδυνεύω να πέσω στην παγίδα.

Πώς το αντιμετωπίσατε;

Το συζήτησα με φίλους μου, που με κρίνουν αυστηρά, μου επεσήμαναν ορισμένα πράγματα, κάποια τα παραδέχτηκα, κάποια δυσκολεύτηκα –γιατί είναι μεγάλη η γλύκα– και χαίρομαι γιατί πολύ γρήγορα συνήλθα. Κι όταν λοιπόν ήρθε το «Αγγιγμα ψυχής», είχα ήδη την εμπειρία και ούτε καν με άγγιξε όλο αυτό το πράγμα. Συν το ότι πρέπει να αντιληφθείς τη ματαιότητα του πράγματος. Με την έννοια ότι στην τηλεόραση πολλές φορές «hot» δεν είναι αυτός που αξίζει. Στην τηλεόραση «hot» είναι ο επίκαιρος. Μπορεί να κάνεις μια τεράστια επιτυχία και έπειτα από έξι μήνες να μην υπάρχεις γιατί θα βγει το επόμενο. Βέβαια, εγώ έζησα την ικανοποίηση δύο φορές, ότι παρά τα επόμενα, ο κόσμος δεν με είχε ξεχάσει.

Πληγώνει το γεγονός ότι όποιος δεν κάνει τηλεόραση, δεν είναι «hot» πια;

Αυτό που πρέπει κανείς να καταλάβει είναι ότι έχει μια λογική. Να μην πληγώνεται και να το περιμένει. Η δουλειά μας από τη φύση της είναι εφήμερη. Στο θέατρο μπορεί να κάνεις μια τεράστια καλλιτεχνική επίτευξη, αλλά αυτό το πράγμα ζει κάθε βράδυ και πεθαίνει κάθε βράδυ.

Οι ρόλοι σας ήταν όλοι του μοναχικού. Είστε έτσι και στη ζωή σας;

Μοναχικός είμαι στη ζωή μου από ιδιοσυγκρασία. Δεν είμαι μόνος μου, είμαι μοναχικός.

Εχετε ερμηνεύσει δραματικούς ρόλους.

Στην Ελλάδα δυστυχώς υπάρχει μια τάση για τυποποίηση. Οτι αυτός κάνει καλά αυτό και τελείωσε. Λαχταρώ χρόνια τώρα να παίξω έναν κωμικό ρόλο. Ενας ηθοποιός μεταπηδώντας από το ένα στο άλλο, γίνεται πιο ενδιαφέρων.

Οι ηθοποιοί ήταν ήδη σε κρίση πριν έρθει επίσημα. Δύο φορές τον χρόνο αναζητούσαν εργασία. Οι πιο συμφιλιωμένοι άνθρωποι της κοινωνίας με το «σήμερα έχεις, αύριο δεν έχεις» είναι οι ηθοποιοί. Ανέκαθεν έπρεπε να ψάξουν δύο φορές τον χρόνο για δουλειά. Αν ήθελαν να είναι και τίμιοι σε σχέση με τις αποφάσεις τους και την ηθική τους στάση απέναντι στην Τέχνη, πολλές φορές έμεναν και άνεργοι από επιλογή.

Εσείς έχετε μείνει σκόπιμα άνεργος;

Ναι, έχω μείνει. Πολλές φορές. Η ποιοτική καριέρα στηρίζεται στα όχι που έχεις πει και όχι στα ναι. Και η ποιοτική καριέρα πληρώνεται πολύ ακριβά.

Εχετε εκφράσει αρνητική γνώμη για την Εurovision…

Αυτό που εγώ έχω πει και ως καλεσμένος στην Ελένη Μενεγάκη, είναι ότι αυτό τον καιρό είμαστε σε κρίση, σε πόλεμο. Δεν μπορούμε να λέμε ότι λείπουν λεφτά από την Παιδεία, την Υγεία, κ.ά. και να δίνουμε λεφτά να κάνουμε Eurovision. Προάγει τον πολιτισμό; Αν ναι, σηκώνω τα χέρια μου ψηλά. Αλλά κατά τη γνώμη μου δεν τον προάγει. Είναι ένα πανηγυράκι, που σε καιρό ανεμελιάς θα κάτσουμε στον καναπέ να γελάσουμε. Δεν είναι για καιρό «πολέμου». Αει στο διάολο επιτέλους!

Με την Ελένη Μενεγάκη έχετε μια φιλία που διαρκεί…

Με την Ελένη γνωριζόμαστε χρόνια και είναι κατά τη γνώμη μου η πιο καλή παρουσία στο είδος της στην τηλεόραση. Εγώ την είχα «ανακαλύψει» από την εποχή που ήταν στο πλευρό του Πολυχρονίου και έλεγα από μέσα μου: «Αυτήν τη θεά δεν θα την ανακαλύψει κανείς;». Η Ελένη είναι ένας αξιοπρεπής και ευγενής άνθρωπος που σέβεται τον καλεσμένο της και νομίζω ότι δεν έχει περάσει καλύτερη και δεν ξέρω αν θα ξαναβρεθεί.

Εχει δεχτεί και επιθέσεις βέβαια… Το θέμα στην τηλεόραση δεν είναι να κάνεις επιτυχία. Η τηλεόραση είναι γεμάτη από επιτυχίες. Το θέμα είναι να διατηρηθείς. Η Ελένη είναι 20 χρόνια στην τηλεόραση και φυσικά θα χτυπηθεί. Θα χτυπηθεί και από «μοδούλες» και από «αστερίσκους». Ο χρόνος δείχνει πάντοτε την ουσία των πραγμάτων.

Σανίδι και γυαλί
Επιστρέφει στη μικρή οθόνη με την καθημερινή σειρά «Είναι στιγμές», ενώ η τελευταία του τηλεοπτική δουλειά ήταν η «Εξαφάνιση» στον Alpha. Στο θέατρο θα είναι ο Οδυσσέας στην «Οδύσσεια» που θα σκηνοθετήσει ο Μπομπ Ουίλσον, τη σεζόν 2012-2013, στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Βιογραφικό

  • Η πρώτη μεγάλη επιτυχία ήρθε με τη σειρά «Αφρικα» στο Mega, το 1992.
  • Ως πατήρ Ιωάννης στο «Αγγιγμα ψυχής», που ερωτεύεται τη Θεοφανία Παπαθωμά, καθήλωσε το τηλεοπτικό κοινό.
  • Η επόμενη μεγάλη επιτυχία ήρθε με τον «Ερωτα κλέφτη» στον ΑΝΤ1.
  • Ακολούθησαν το «Αν μ’ αγαπάς» και η «Εξαφάνιση» με τη Ναταλία Δραγούμη και τον Νίκο Σεργιανόπουλο..
  • Από το 1982 παίζει στο θέατρο. Ξεκίνησε με τον Μινωτή, εν συνεχεία με τον θίασο του Αλεξανδράκη και του Λευτέρη Βογιατζή.
  • Εχει δουλέψει κατ’ αποκλειστικότητα με την Ομάδα Εδάφους για έξι χρόνια με τον Δημήτρη Παπαΐωάννου και έτσι σπούδασε και χορό.
  • Θα είναι ο Οδυσσέας στην «Οδύσσεια» που θα σκηνοθετήσει ο Μπομπ Ουίλσον, τη σεζόν 2012-2013, στην Κεντρική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου.

Πηγή: Έθνος και στον δημοσιογράφο Λευτέρη Μπιντέλα

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *