banner ad

ΗΛΙΑΣ ΛΑΔΑΣ: “… ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟΣ ΣΕ ΚΑΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΕΤΥΧΕΙ…”

. March 30, 2012 . 0 Comments

Ο γνωστός χορευτής Ηλίας Λαδάς μίλησε αποκλειστικά στο preciouslife.gr με αφορμή την κυκλοφορία dvd για την εκμάθηση latin χορών σε συνεργασία με το περιοδικό ΤΗΛΕΘΕΑΤΗΣ και την εταιρία παραγωγής MEDIA VISTA. Ήδη από τισ 29 Μαρτίου κυκλοφορεί το πρώτο dvd στα περίπτερα.

Η παραγωγή ενός dvd για την εκμάθηση latin χορών αποτελούσε ανέκαθεν επιθυμία σου ή ήταν κάτι που προέκυψε μετά από τις πρόσφατες τηλεοπτικές εκπομπές στις οποίες συμμετείχες;

Η επιθυμία μου γεννήθηκε μετά τις πρόσφατες τηλεοπτικές εκπομπές για τις οποίες ζούσα μεγάλο χρονικό διαστημα στην Ελλάδα και πολύς κόσμος αναρωτιώταν πως μπορεί ένας άνθρωπος και μάλιστα ένας ¨επώνυμος” μέσα σε λίγες μέρες να εμφανιστεί στα LIVE του DWTS και να φαίνεται τόσο καλός και προετοιμασμένος σαν να έκανε χορό για χρόνια. Ήθελα λοιπόν, να δείξω την τεχνογνωσία μου αυτή στον κόσμο και να δεί πως ακριβώς εκπαίδευα την Ευγενία Μανωλίδου και την Ελεονώρα Μελέτη.
Στην Ελλάδα έγινες ευρέως γνωστός από τις εμφανίσεις σου στην τηλεόραση. Όμως στην Αμερική εδώ και πολλά χρόνια έχεις δική σου σχολή χορού και λαμπρή καριέρα. Από την εμπειρία σου πιστεύεις πως στην χώρα μας χορευτές μπορούν να σταδιοδρομήσουν επαγγελματικά ή θα πρέπει να πάνε στο εξωτερικό λόγω περισσότερων ευκαιριών;
 Αν πραγματικά ο χορευτής ενδιαφέρεται να πάει ψηλά στον αγωνιστικό τομέα το χορού, δυστυχώς  οφείλει να πάει στο εξωτερικό όπου εκεί υπάρχουν οι κατάληλες προϋποθέσεις για να αγωνίζεται και να μπορεί να κάνει όπως πρέπει την προπονησή του. Από την άλλη μεριά όμως οι περισσότεροι άνθρωποι ξεκινάνε χορό για να μάθουν κάποια βήματα και φιγούρες, για να γνωρίσουν κόσμο στα πάρτυ και στα ομαδικά μαθήματα, απλά  για να περάσουν καλα. Σε αυτό το επίπεδο, το “κοινωνικό χορό”, η Ελλάδα πληρεί όλες τις προϋποθέσεις.
Το επίπεδο του χορευτών και των σχολών χορού στην χώρα μας θεωρείτε πως είνα εφάμιλλο με το εξωτερικό;
Όσον αφορά τον αθλητικό χορό (το διαγωνιστικό επίπεδο χορευτών) είμαστε αρκετά πίσω. Ένα επαγγελματικό ζευγάρι χρειάζεται πολλά χρήματα να επενδύσει σε κορυφαίους προπονητές για να αρχίσει να εξελίσεται σωστά και να φτάσει σε υψηλά επίπεδα γνώσης και κίνησης. Απο την άλλη όμως, για “κοινωνικό χορό”( Social dancing) χορευτές και δασκάλους η Ελλάδα έχει παρα πολλούς και καλούς, που ξέρουν με ικανό τρόπο να αναλαμβάνουν μαθητές και να τους κάνουν να χορεύουν πολύ καλά και ωραία.
 Μπορεί ο οποιοσδήποτε να μάθει χορό; Είναι θέμα τεχνικής ή πρέπει να έχεις έμφυτο ταλέντο;
 Είμαι πεπεισμένος πως όποιος θέλει να γίνει πολύ καλός σε κάτι μπορεί να το πετύχει. Για τον χορό συγκεκριμένα χρειάζεται θέληση και αγάπη για αυτο που κάνεις, και φυσικά έναν καλό δάσκαλο/α. Τώρα, αν χρειάζεται κάποιος να έχει ταλέντο ή όχι για να τα καταφέρει, πιστεύω πως ο κάθε άνθρωπος ειναι διαφορετικός και ξεχωριστός. Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν περισσότερη συναίσθηση του σώματός τους (body awareness) και καλό ρυθμό οπότε χρειάζονται λιγότερο χρόνο να φτάσουν στον στόχο τους  απο κάποιους άλλους. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως η τεχνική και η βασική εκπαιδευση είναι ιδια. Είχα μαθήτριες που δεν ήταν ταλαντούχες και μετά από ενάμιση χρόνο με επιμονή και σύστημα στην διδασκαλία και στην προετοιμασία ,κερδίζανε πρωτιές στους αγώνες.
Ο χορός έχει ηλικία; Μπορεί ο χορός να χαρακτηρισθεί ως μια μορφή άσκησης εκτός από εκτόνωση και χαρά;
Ο χορός δεν εχει ηλικία, και αυτο κάνει ακόμα πιο μαγικό άθλημα του χορού. Υπάρχουν μαθήτριες στην Αμερική 94 χρονών που κάνουν τακτικά μαθήματα χορού και κατεβαίνουν σε shows. Ο χορός όσο μεγαλώνεις, σου δίνει περισσότερη ενέργεια και πάθος για ζωή. Όσοι κάνουν χορό δείχνουν πολύ νεώτεροι/ρες και πολύ πιο χαρούμενοι/νες. Ακόμα είναι μια εξαιρετική μέθοδος για να γυμνάζεις όλο το σώμα σου και να κρατιέσαι πάντα σε καλή φόρμα. Στις ΗΠΑ οι περισσότεροι που ασχολούνται με τον χορό είναι 30- 65 χρονών.
Στην Ελλάδα θεωρείτε πως είναι προσιτό από πλευρά χρηματικού κόστους κάποιος να πάει σε μια σχολή χορού;
Βεβαίως. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι να αρχίσει κάποιος τον χορό π.χ. ομαδικά, events, πάρτυ, που είναι ιδιαίτερα οικονομικά. Αλλά το πιο σωστό ειναι να κάνει ιδιαίτερα μαθήματα. Σίγουρα κοστίζουν παραπάνω αλλα είναι ο μόνος τρόπος να μάθεις σωστά και καλά να χορεύεις. Κάθε σώμα είναι διαφορετικό απο το άλλο οπότε χρειάζεσαι τον δάσκαλο να ασχοληθεί προσωπικά μαζί σου και να σου δώσει την σωστή τεχνική και γνώση.
Ποιές ήταν οι δικές σας θυσίες για να φθάσετε στο top list των καλύτερων Δασκάλων/χορευτών της Αμερικής;
Δεν θα ήθελα να τις ονομάσω θυσίες αλλα επένδυση του χρόνου και των χρημάτων που έχω δώσει για να γίνω καλύτερος σε αυτό που κάνω και αγαπώ, και εξακολουθώ και το κάνω σε πολύ μικρότερο βαθμό απο παλαιά. Υπήρχαν πολλές εβδομάδες που δίναμε μαζί με την παρτενέρ μου τότε $1000 την εβδομάδα για προπονήσεις και πολύωρες πρόβες καθημερινά, μετά απο 7-9 ώρες μαθήματων με τους μαθητές μας. Αλλα ήταν τέλεια εμπειρία και μου έχει λείψει.
Πόσο σημαντική για τον μαθητή είναι η προσωπικότητα του χορευτή δασκάλου;
 Η προσωπικότητα του δασκάλου είναι καθοριστική για την εξελιξη του μαθητή του. Υπάρχουν καταπληκτικοί χορευτές στον κόσμο που δυστυχώς δεν μπορούν να διδάξουν καλά, δεν είναι μεταδοτικοί και ως αποτέλεσμα δεν ειναι καλοί δάσκαλοι και δεν έχουν την προσωπικότητα για να παρακινήσουν μαθητές στην εξέλιξη, και υπάρχουν καταπλικτικοί δάσκαλοι που δεν ήταν ποτέ κορυφαίοι χορευτές  αλλά έχουν την εκπαίδευση και το χάρισμα της μεταδοτικότητας και πετυχαίνουν πάρα πολλά στην εξέλιξη του μαθητή. Πιστεύω πως ο συνδιασμόος και των δύο είναι η χρυσή τομή, η συνταγή για να έχουμε έναν πετυχημένο δάσκαλο.
Σας ευχαριστούμε θερμά!

Print Friendly, PDF & Email

Tags: , ,

Category: ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *